
Tijdens het ASICS NK Indoor U20 & U18 namen twee atleten van Sportclub Reeuwijk deel. Op zaterdag 11 februari 2022 kwam Robin de Haan (17 jaar) in actie tijdens de series voor de 800 meter. Hij plaatste zich door als eerste in zijn serie en op het oog met speels gemak over de finish te komen in een tijd van 1:56,62 (iets boven zijn PR dat hij eerder dit jaar liep in Omnisport in Apeldoorn). Op zondag had Robin pech in de finale, hij eindigde op de vijfde plaats. “Ja, het was geen fijne race” was het commentaar achteraf. “Mijn schoen werd in de tweede bocht uitgetrapt en toen liep ik op één sok”. Het verklaart waarom Robin van plaats 3 terugviel naar de vijfde plek. Op één schoen en één sok was het natuurlijk niet meer mogelijk om te strijden voor het brons. De jonge SR atleet baalde er behoorlijk van, misschien nog wel het meest van de grote wond die hij onder zijn voet heeft opgelopen. Dat maakt zijn mogelijke debuut op het NK senioren komend weekend in Apeldoorn nog onzekerder. Robin is nog niet zeker van deelname, maar is als reserve nog in afwachting van toelating.
(meer…)
