Categorie: Uncategorized

  • Puffen, zweten en toch topprestaties in Reeuwijk!

    Op zaterdag 20 juni 2026 stond de derde ZHM Pupillencompetitie op het programma. En warm dat het was! Onder een stralende zon en bij temperaturen waarbij zelfs het ijs sneller smolt dan de atleetjes konden eten, verwelkomde Sportclub Reeuwijk alle deelnemers voor een sportieve dag.

    In de ochtend kwamen de pupillen U8 tot en met U10 in actie. Maar liefst 241 enthousiaste atleetjes gingen de strijd aan op onderdelen als de 40 meter horden/sprint, hoogspringen, hurkhoogspringen, medicienbalstoten, slingeren, vortexwerpen en de altijd spannende hindernis-estafette. Er werd gerend, gesprongen, gegooid en vooral heel veel plezier gemaakt.

    Na een korte pauze was het de beurt aan de U11- en U12-atleten. In totaal verschenen 188 deelnemers aan de start voor hun onderdelen: 60 meter horden/sprint, hoogspringen, kogelstoten, oefenspeer, slingeren, polsstokverspringen en vortexwerpen. Ook hier werd fanatiek gestreden voor elke centimeter, meter en seconde.

    Vanwege de extreme hitte werd zowel in de ochtend als in de middag besloten om het meters-lopen niet door te laten gaan. Een verstandige keuze, want de omstandigheden waren zwaar genoeg. Gelukkig was er volop water beschikbaar en werd er dankbaar gebruikgemaakt van ijsjes en verkoelende momenten in de schaduw.

    Een groot compliment gaat uit naar alle deelnemers. Ondanks de tropische omstandigheden bleven ze enthousiast, sportief en gemotiveerd. Ook de ouders, begeleiders, vrijwilligers en juryleden verdienen een pluim. Zonder hun inzet was deze warme wedstrijddag niet mogelijk geweest.

    Na een dag vol mooie prestaties, persoonlijke records en rode wangen kijken we alweer uit naar de volgende wedstrijd. De vierde competitiewedstrijd staat gepland op zaterdag 12 september 2026 in Gouda. Hopelijk met iets vriendelijkere temperaturen, maar minstens zoveel enthousiasme!
    Voor alle uitslagen van deze sportieve dag klik hier.

  • Komende wedstrijden

    De vierde ZHM U14/U16 competitie vindt plaats op zaterdag 27 juni 2026 in Zoetermeer

    Op zaterdag 12 september 2026 is de vierde  Athletics Champs competitie voor U8 t/m U12 in Gouda.

    Voor overige baanwedstrijden klik hier.

  • 3e ZHM blokmeerkamp U16/U14 Nederland

    Op vrijdagavond 12 juni 2026 werd de derde ronde van de ZHM Blokmeerkamp U16/U14 gehouden. De meisjes bij AV’47 en de jongens bij SC Antilope.
    In Boskoop deden Ziva Benbanosta en Thaisa Ruigrok voor SR mee.
    Ziva liep 2:08:14 op de 600 meter, sprong 8,16 m op stap-stap-sprong en haalde 10,82 m bij het speerwerpen.
    Thaisa liep 2:28:56 op de 600 meter, sprong 7,15 m op stap-stap-sprong en haalde 9,98 m bij het speerwerpen.

    Voor alle uitslagen in Boskoop klik hier.

    In Waddinxveen deden 3 jongens van SR mee. Hun resultaten waren:
    Rick van der Werf: 12:52 (80 m), 11,07 m (discus) en 8,13 m (SSS)
    Bryan Schouten: 13:65 (80 m), 13,91 m (discus) en 7,01 m (SSS)
    Marius Zwart: 13:44 (80m), 9,00 m (discus) en 7,40 m (SSS)

    Voor alle uitslagen in Waddinxveen klik hier.

  • 5 juni 2026 de Alternatieve Lisse estafetteloop van SR

    Op de atletiekbaan bij Lisse kon niet gelopen worden, dus net als een paar jaar terug, zelf een estafetteloop georganiseerd. Ko had een de route uitgezet en met pijlen aangegeven. De teams waren niet bekend van tevoren, dus starten we op volgorde van de opgegeven tijd. Er waren 4 teams, en de tijdwaarneming werd verzorgd door Alex en Wim. De eerste acht lopers gingen inlopen en daarna nog even met zijn allen op de foto. Om 19.00 uur vertrokken de eerste lopers. De helft liep links om, de andere rechtsom. Zo kwam je elkaar onderweg tegen. De laatste 8 lopers mochten starten als er iemand over de finishlijn was gekomen. Maar ook op volgorde, zodat de snelste loper als laatste moest vertrekken. Nadat iedereen gefinisht was, mocht de tijdwaarneming aan het werk. Ondertussen vertrokken we naar het clubhuis, waar een hapje en drankje klaar stonden. Na wat rekenwerk kwam daar de uitslag en ook de teams werden daar bekend. Team 4 was het snelste. Anita, Rene, Marieke en Marije. Er was nog een prijs voor degene die het beste zijn tijd ingeschat had. Deze was voor Harold, die slechts 1 seconde ernaast zat. Het was weer een gezellige en sportieve avond zo met elkaar.

    Voor alle foto’s van dit gezellige evenement klik hier.

  • SR wandelt

    De komende maanden staan er weer data gepland van onze wandelgroep.


    Ben je geïnterresseerd en wil je ook meelopen, neem dan contact met ons op voor meer informatie.