Categorie: Uncategorized

  • Verruiming voor de sport per 26 januari 2022

    Gelukkig zijn de maatregelen een stuk verruimt en kunnen alle sporters weer trainen en aan wedstrijden mee doen. Kunnen bezoekers en ouders weer op het sportpark komen, ondanks de 1,5 m afstand zijn we daar heel blij mee om iedereen weer te ontmoeten op ons sportpark. Wij willen andermaal benadrukken dat op de gehele sport sector een grote verantwoordelijkheid rust om te laten zien dat iedereen zich juist ook aan de basisregels houdt om zo samen te zorgen dat sport open blijft. Wij wensen iedereen weer heel veel plezier op ons sportpark.

    Zie hieronder het nieuwe protocol, verruiming voor de sport per 26-01-2022

  • Nieuw corona protocol sport vanaf 15 januari 2022

    Corona protocol Sport.

    Goed nieuws, er is weer veel meer mogelijk wat betreft het sporten, binnen en buiten. Hieronder in detail wat er zoal mogelijk is. Nog niet alles maar qua sport best veel! 

    Het protocol is geldig vanaf 15 januari 2022. Heb je vragen met betrekking tot de inhoud, uitvoering en fasering van dit protocol? Deze kunnen gesteld worden aan Christy Smits-Wiezer, smits@sportclubreeuwijk.nl en 06-51215532.

    De trainers nemen contact met u op via de app groep over uw eigen trainingen of die van uw kind.

    Met vriendelijke groet,

    Bestuur Sportclub Reeuwijk.

    Samenvatting

    1SPORTPARK OPEN VOOR IEDEREEN DIE TRAINT
    2KANTINE IS DICHT 
    3KLEEDKAMERS DICHT
    4KRACHTRUIMTE DICHT
    4MONDKAPJE WANNEER NIET GESPORT WORDT**
    5GEEN MAATREGELEN VOOR JEUGDTRAININGEN
    6WE HOUDEN ONS ALLEMAAL AAN DE BASIS REGELS
    7OUDERS EN/OF VERZORGERS BUITEN DE HEKKEN
    8BLIJF THUIS BIJ KLACHTEN EN LAAT JE TESTEN OOK KINDEREN

    **Alleen geldig voor personen van 13 jaar en ouder

    Veiligheid- en hygiëneregels voor iedereen:

    • Was voorafgaand en afsluitend aan je training je handen desinfectans, minimaal 20 seconden.
    • Was de handen met desinfectans als je handen vuil zijn; na het aanraken van objecten waar veel mensen aanzitten (bijvoorbeeld deurknoppen); na een toiletbezoek; na hoesten, niezen in de handen; na het snuiten van de neus.
    • Blijf thuis als je een van de (ook milde!) symptomen hebt.
    • Blijf thuis als iemand in jouw huishouden koorts heeft (vanaf de 38 C°) en/of benauwdheidsklachten totdat iedereen weer volledig hersteld is. Als iedereen 24 uur geen klachten heeft, mag de atleet weer sporten.
    • Houd 1,5 meter afstand van iedere andere persoon buiten jouw huishouden, tenzij dit voor het trainen niet mogelijk is. 
    • Blijf thuis als iemand in jouw huishouden positief getest is op het coronavirus (COVID- 19). Je kan tot 10 dagen na het laatste contact met deze persoon nog ziek worden, blijf daarom thuis tot 10 dagen na het laatste contact. Dan kom je dus niet sporten.
    • Hoest en nies in je elleboog en gebruik papieren zakdoekjes, daarna gelijk weggooien.
    • Vermijd het aanraken van je gezicht.
    • Schud geen handen.
    • Gebruik zoveel mogelijk eigen materialen of desinfecteer de materialen wanneer je ze weer opbergt.
    • Gebruik alleen je eigen bidon om uit te drinken.
    • Volg altijd de aanwijzingen van trainers, begeleiders, coördinator en/of bestuursleden op.
    • Spreek elkaar aan op elkaars gedrag. Wanneer een persoon vaak gewaarschuwd moet worden wanneer deze zich niet aan de regels houdt, kan het bestuur besluiten om de persoon de toegang tot de accommodatie en/of de training te weigeren.

    Accommodatie regels voor iedereen 

    • De accommodatie is open voor atleten, trainers en andere vrijwilligers/begeleiders. Er zijn geen specifieke openings- of sluitingstijden meer.
    • Iedereen van 13 jaar en ouder draagt een mondkapje binnen wanneer je naar de WC gaat. De sleutel heeft de trainer.
    • De kantine, kleedkamers en krachtruimte zijn vooralsnog gesloten.
    • Ouders en/of verzorgers blijven buiten de hekken en houden ook daar 1,5m afstand.
    • De trainer, coördinator en begeleider op de accommodatie doet een eigen SR hesje aan. Iedereen neemt het hesje zelf mee naar huis en elke training weer mee.
    • Ben je niet aan het trainen, houdt dan 1,5 meter afstand van iedereen.
    • Geen publiek tijdens trainingen.

    Wij wensen iedereen weer heel veel plezier met het sporten bij Sportclub Reeuwijk.

  • Eerste Fitkid lid bij Sportclub Reeuwijk.

    Op 27 oktober 2021 is Sportclub Reeuwijk gestart met Fitkids atletiek training voor 4-5 jarige kinderen. Deze training is op woensdag van 18:00-18:45 uur op de atletiekbaan van Sportclub Reeuwijk. Bij Fit Kids training leggen ze de nadruk  op leren sporten en lekker bewegen. Dit doen ze met behulp van spelletjes die met de atletiek onderdelen te maken hebben. Er is begonnen met 2 atleetjes, inmiddels zijn er 4 proef aan het draaien. Begin november gaf het enige meisje aan dat ze graag lid wilde worden. Lois van 4 jaar is daarmee het eerste Fitkid lid van Sportclub Reeuwijk. Ze heeft heel veel plezier in de training en vindt alle onderdelen en spelletjes erg leuk. Ook haar broer Micha traint al bij Sportclub Reeuwijk bij de pupillen, op dezelfde tijd als zijn zusje. De trainers Marije en Aelin geven de training aan de fitkids en zien de jongere atleetjes met plezier sporten. Ook interesse? U bent welkom op de website van Sportclub Reeuwijk, onder het kopje ”trainingen/trainingsdagen en tijden” vindt u de benodigde informatie. Iedereen is welkom bij Sportclub Reeuwijk om te komen sporten.

  • Recordaantal deelnemers 18e Gromax Reeuwijkse Hout Cross 20 november 2021

    Een van de starts van de Gromax Reeuwijkse Hout Cross

    Op maandag 15 november vond er nog koortsachtig overleg plaats tussen de organisatie van de Gromax Reeuwijkse Hout Cross en de gemeente Bodegraven-Reeuwijk. Dankzij goede protocollen en een doordachte Coronaproof opzet voor de cross, kreeg Sportclub Reeuwijk toestemming om de cross te organiseren. Echter alleen zonder publiek. Met tientallen extra routewijzers werd de atleten de weg gewezen vanaf de parkeerplaats naar de desinfectans, de inschrijftafel die voor de gelegenheid in de buitenlucht was geplaatst en door naar de plek waar de startnummers werden uitgereikt. Kortom, de hele wedstrijd stond in het teken van het C-woord. Sportclub Reeuwijk haalde een record aantal deelnemers afgelopen zaterdag, toen verspreid over de gehele dag in diverse categorieën een kleine 600 hardlopers deelnamen. Wat is het fijn om weer te kunnen crossen, ook al was er geen publiek.

    Het werd een mooie wedstrijd. De Gromax Reeuwijkse Houtcross is de tweede cross wedstrijd in de regionale cross competitie. Enkele weken geleden trapte die af in Boskoop, in december volgt een cross in Gouda en in 2022 staan Waddinxveen en Alphen a/d Rijn nog op het programma. De cross in Reeuwijk wordt gekenmerkt door een parcours dat begint op het mulle zandstrand van de surfplas, waar voor de gelegenheid drie zandbulten zijn aangelegd. Echte kuitenbijters zijn dat, zeker als je iedere ronde opnieuw over die heuvels moet. Daarna duiken de lopers het bosgebied van het Reeuwijkse Hout in, om uiteindelijk over het drassige gras terug te lopen naar het zand. Voor de kleinsten zit het er dan op, maar de oudere deelnemers lopen meerdere ronden.

    De lange cross mannen over 9000 meter was een spannende strijd. De eerste drie atleten finishten binnen 11 seconden. De winst was voor Cas Lutz van AAC. Ton Hettema van Rotterdam Atletiek finishte vier seconden later op een tweede plaats. De derde plaats was voor Martijn Klaasse van AV Gouda.

    Bij de lange cross vrouwen over 4500 meter ging de overwinning naar Marije Hijman van PAC. Evita Hoogeveen van AV’47 en Daphne Lamboo van AV Gouda finishten respectievelijk op de tweede en derde plaats.

    De atleten van de korte cross liepen een 2000 meter. Ludo van Nieuwenhuizen van AAC won bij de mannen en bij de vrouwen won Lianne van Es van Leiden Atletiek.
    Nieuw dit jaar is een cross-estafette in teams van 4 lopers. De winst ging naar het team Kamerman van AAV’36.

    Top drie noteringen voor atleten van Sportclub Reeuwijk.
    Bij de meisjes pupillen A2 eiste Noor van den Heuvel de derde plaats voor zich op. Robin de Haan werd bij de jongens junioren B eveneens derde. Loes van den Berg finishte als tweede bij de meisjes junioren B.

    Toen op het einde van de dag de deelnemers weer lang en breed thuis zaten, waren de vrijwilligers van Sportclub Reeuwijk de boel nog aan het inpakken en opruimen. Wat vonden zij het fijn om dit weer voor iedereen mogelijk te maken!

    https://myalbum.com/album/MgSevVvu5JzvVr/