Junioren trainingsdag op vrijdag 10 mei 2024

Daags na Hemelvaartsdag organiseerde Sportclub Reeuwijk een trainingsdag voor de U16 en U14 junioren. Het weer was uitstekend: een prachtig zonnige dag, maar niet te warm. Goede omstandigheden om lekker te trainen.

In de ochtend was er een sprinttraining, speciaal gegeven door Remko van Gageldonk. Remko behoorde in zijn gloriejaren als atleet van Sportclub Reeuwijk tot de nationale (sub)top van de sprint en hij liet zo nu en dan zien, dat hij de finesses van de sprint beslist niet is vergeten. Aanspannen van je core, knie heffing, als hij het voor doet, lijkt het zo eenvoudig om in korte tijd tot hoge snelheid te komen. Maar onze junioren moesten natuurlijk ook zelf aan de slag. En dat deden ze maar al te graag! De uitgebreide loopscholing die vooraf ging aan de sprints, viel in de smaak. Vervolgens werd er gewerkt aan de finesses van de sprint. Hoe plaats je je voeten, hoe gebruik je je armen? En wat is de houding van je lichaam tijdens de sprint? Reuzeleuk en bijzonder nuttig.