Clubkampioenschappen zondag 27 september gaan NIET door

Beste atleten, ouders, vrijwilligers en juryleden van Sportclub Reeuwijk,

Helaas hebben we als Sportclub Reeuwijk na onderstaande van AV Gouda te hebben vernomen, besloten om onze clubkampioenschappen van a.s. zondag 27 september op de baan van AV Gouda NIET door te laten gaan.
We sporten/trainen op de baan van AV Gouda en we zijn daar heel blij mee en volgen hun regels en beleid.
We hopen op ieders begrip voor deze beslissing en zorg dat u en u naasten vooral gezond blijven.

Bestuur Sportclub Reeuwijk.

image.png

Helaas geen clubkampioenschappen bij AV Gouda
De snelle toename van het aantal corona besmettingen in onze regio Holland Midden en in Gouda roept de vraag op of het mogelijk en wenselijk is om op een voor iedereen veilige en comfortabele manier op 3 oktober de clubkampioenschappen te organiseren. Volgens de noodverordening mag het wel, maar met meldingsplicht én onder een aantal extra voorwaarden. Wij hebben als bestuur gekeken naar de randvoorwaarden en een risico-inschatting gemaakt. Op basis daarvan hebben we het vervelende besluit moeten nemen dat we de clubkampioenschappen in voorgenomen vorm niet zullen laten doorgaan.

Wat zijn onze belangrijkste overwegingen? De combinatie van atleten en ouders maakt het al snel druk op het voorterrein. De extra voorwaarden voor bezoekers die in de noodverordening staan zijn moeilijk te handhaven zijn op onze accommodatie. Daar komt bij dat de maximale capaciteit van onze kantine, gegeven de 1,5 meter, slechts 25 personen is. Bij slecht weer is dat heel erg weinig. We hebben overwogen om de clubkampioenschappen zonder publiek (m.n. ouders, opa’s en oma’s) te organiseren, maar daarmee gaat een belangrijk sfeerelement bij met name onze pupillen van de clubkampioenschappen verloren. Vandaar onze keuze om trainers te vragen iets binnen hun eigen trainingsgroep te organiseren.
We hopen dat u begrip hebt voor deze keuze en vooral dat u gezond blijft!

Bestuur AV Gouda